Všeobecné obchodní podmínky
Obecné obchodní podmínky
Následující obchodní podmínky (Podmínky) se vztahují na všechny objednávky v našem internetovém obchodě dostupné na adrese https://alena-home.cz/, provozované společností ALENA HOME Alina Dobrzańska, se sídlem: Zdzisława Malickiego 15, Stalowa Wola 37-450, Polsko, DIČ: 8652423848, IČO: 180085502.
Základní kapitál: CZK. Naše podnikatelská činnost je zapsána v Centrálním registru a informacích o ekonomické činnosti (CEIDG) vedeném ministerstvem hospodářství podle ustanovení zákona o svobodě hospodářské činnosti.
1. Rozsah
Naše podmínky platí pro všechny objednávky přijaté prostřednictvím našeho internetového obchodu.
Tyto Podmínky platí také pro podniky pro budoucí obchodní vztahy bez nutnosti formálního vyjádření. Pokud nebylo výslovně schváleno opak, nemůžeme akceptovat smluvní platnost jakýchkoli protichůdných nebo doplňujících obecných obchodních podmínek používaných jakýmkoli podnikem.
2. Smluvní partner, uzavření smlouvy, možnosti oprav
Smlouva je uzavřena s ALENA HOME Alina Dobrzańska.
Umístěním produktů do internetového obchodu činíme závaznou nabídku z naší strany na uzavření smlouvy týkající se těchto položek. Naše produkty můžete bez závazku umístit do nákupního košíku a své zadání můžete kdykoli před odesláním závazné objednávky opravit pomocí opravných prostředků, které jsou pro tento účel poskytovány a vysvětleny během objednávacího procesu. Smlouva je uzavřena kliknutím na tlačítko objednat což naznačuje vaše přijetí naší nabídky týkající se zboží obsaženého v nákupním košíku. Jakmile odešlete svou objednávku, ihned obdržíte potvrzení e-mailem.
3. Jazyk smlouvy, ukládání textu smlouvy
Jazyk(y) dostupné pro uzavření smlouvy: čeština, angličtina, polština
Ukládáme text smlouvy a předáváme data objednávky a naše obchodní podmínky na trvalém médiu. Text smlouvy si můžete také prohlédnout v naší zákaznické přihlašovací oblasti.
4. Dodací podmínky
Doprava probíhá prostřednictvím kurýrní společnosti GLS. Náklady na dopravu lze zkontrolovat na stránce: https://alena-home.cz/dodaci-podminky
Zboží zasíláme pouze na cestě; vyzvednutí zákazníkem není možné.
Produkty dodáváme také do výdejních míst kurýrní společnosti GLS. Aktuálně dostupné výdejní místa lze
zkontrolovat na stránce: https://gls-group.com/CZ/en/parcelshop-list
5. Platba
Pro nákup v našem internetovém obchodě jsou základně k dispozici následující platební metody.
Platba předem
Pokud si zvolíte platbu předem, poskytneme vám údaje o našem bankovním účtu v
samostatném e-mailu a zboží doručíme po obdržení platby.
Kreditní karta
Po odeslání objednávky zadáte údaje o své kreditní kartě.
Po vaší identifikaci jako zákonný držitel karty se platební transakce automaticky provede a
bude naúčtována na vaší kartě.
PayPal
Během objednávacího procesu budete přesměrováni na webové stránky PayPal. Pro úhradu
fakturované částky přes PayPal musíte být tam zaregistrováni nebo se nejdříve zaregistrovat, identifikovat se
pomocí svých přístupových údajů a potvrdit platební pokyny nám. Po odeslání objednávky v obchodě požádáme PayPal
o zahájení platební transakce.
Ihned poté se platební transakce automaticky provede pomocí PayPal. Během objednávacího procesu obdržíte další
informace.
Google Pay
Chcete-li zaplatit fakturovanou částku prostřednictvím Google Pay, musíte být
registrováni u poskytovatele služeb Google, mít aktivovanou funkci Google Pay, identifikovat se pomocí svých
přístupových údajů a potvrdit platební příkaz. Platební transakce bude provedena ihned po odeslání vaší
objednávky. Další informace naleznete během objednávacího procesu.
Apple Pay
Chcete-li zaplatit fakturovanou částku prostřednictvím Apple Pay, musíte
používat prohlížeč „Safari“, být registrováni u poskytovatele služeb Apple, mít aktivovanou funkci Apple Pay,
identifikovat se pomocí svých přístupových údajů a potvrdit platební příkaz. Platební transakce bude provedena
ihned po odeslání vaší objednávky. Další informace naleznete během objednávacího procesu.
GoPay
Rychlé bankovní převody
6. Právo na zrušení
Spotřebitelé mají právo na zákonné právo na zrušení, jak je popsáno v pokynech k právu na zrušení https://alena-home.cz/vraceni-zbozi. Podnikům není uděleno žádné dobrovolné právo na zrušení.
7. Výhrada vlastnictví
Zboží zůstává naše majetkem až do úplného zaplacení.
Pro podniky platí navíc: Vyhradíme si vlastnictví zboží do úplného urovnání všech pohledávek vyplývajících ze
současného obchodního vztahu. Máte právo přeprodat zboží pod výhradou v běžném obchodním provozu; jakékoli
pohledávky vzniklé z tohoto přeprodeje - bez ohledu na spojení nebo smíchání vyhrazeného zboží s novou položkou
- ve výši fakturované částky nám postoupíte předem a my toto postoupení přijímáme. Zůstáváte oprávněni vybírat
pohledávky; avšak my můžeme rovněž vybírat pohledávky sami, pokud nesplníte své platební závazky.
8. Poškození během dodání
Pro spotřebitele platí následující: Pokud je zboží dodáno s viditelným poškozením způsobeným během přepravy, nahlásit prosím vadu přepravci a neprodleně nás informujte. Nedodání reklamace nebo navázání kontaktu nijak neovlivňuje vaše zákonná práva ani vymáhání těchto práv, zejména vaše záruční práva. Tímto nám však pomáháte uplatnit naše vlastní nároky vůči přepravci nebo přepravnímu pojišťovateli.
Pro podniky platí: Rizika náhodné ztráty nebo poškození zboží se převedou na vás, jakmile předáme položku
dopravci, přepravci nebo jinému dodavateli pro předání určené osobě nebo zařízení. Navíc podniky podléhají
kontrolním a oznamovacím povinnostem stanoveným v čl. 563 § 1 polského občanského zákoníku (Kodeks Cywilny).
Kupující musí zboží ihned po jeho dodání prodávajícím přezkoumat, pokud je to v běžném obchodním provozu
proveditelné, a při zjištění jakékoli vady musí prodávajícímu okamžitě oznámit. Pokud nesplníte pokyny uvedené v
tomto dokumentu, zboží bude považováno za schválené, pokud vada nebyla při kontrole zjistitelná. To se
nevztahuje, pokud jsme danou vadu záludně zatajili.
9. Záruka a záruky
Pro spotřebitele platí následující: vztahují se zákonná práva týkající se odpovědnosti za vady. Pro spotřebitele se uplatňují zákonná záruční práva stanovená zákonem země, ve které má spotřebitel své obvyklé bydliště. Máme právní povinnost dodávat produkty, které jsou v souladu s touto smlouvou. Stížnosti lze podávat prostřednictvím:
- e-mailu: info@alena-home.cz
- pošty: ul. Zdzisława Malickiego 15, 37-450 Stalowa Wola, Poland
Pokud uplatňujete svá záruční práva a považujeme za nutné přijmout zboží zpět, abychom prozkoumali vaši stížnost, musíte zboží vrátit na náš náklad na výše uvedenou adresu. Pokud by pro kupujícího bylo příliš obtížné dodat věc nebo způsob její montáže, kupující je povinen věc zpřístupnit prodejci na místě, kde se věc nachází.
Pro podniky platí: naše odpovědnost za zákonnou záruku za vady je vyloučena díky 558 § 2 polského občanského zákoníku (Kodeks Cywilny). Vyloučení nebo omezení odpovědnosti za zákonnou záruku za vady není účinné, pokud prodejce záludně zatajil vadu kupujícímu.
Platí pro spotřebitele i podniky: u některých produktů se mohou vztahovat dodatečné záruky; informace o
případných dodatečných zárukách (např. výrobcem) a jejich přesných podmínkách lze nalézt vedle produktu nebo na
samostatných informačních stránkách v online obchodě, pokud je to relevantní.
Zákaznický servis: info@alena-home.cz
10. Odpovědnost
V každém případě budeme neomezeně odpovědni za nároky na náhradu škody, kterou jsme způsobili my, naši právní
zástupci nebo právní zástupci
• za újmu na životě, zdraví nebo těle
• za úmyslné nebo hrubě nedbalé
porušení povinnosti
• za záruční závazky, pokud byly dohodnuty
• vůči spotřebitelům.
Kromě těchto případů je naše odpovědnost podle občanského práva omezena na předvídatelné a přímé škody v době uzavření smlouvy.
11. Online řešení sporů
Evropská komise poskytuje platformu pro online řešení sporů (ODR), která je přístupná na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
12. Závěrečná ustanovení
Pro podniky platí polské právo; ustanovení Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží jsou vyloučena.
Pro podniky, právnické osoby veřejného práva nebo zvláštní veřejně-právní fond je výlučnou soudní jurisdikcí pro
všechny spory z obchodních vztahů mezi námi a vámi naše sídlo.
Pravidla akce „Multislevy“ – Alena‑home.cz
§ 1. Obecná ustanovení
- Pořadatelem akce „Multislevy“ (dále jen „Akce“) je Alena Firany se sídlem na adrese: ul. Zdzisława Malickiego 15, 37-450 Stalowa Wola, NIP 865 242 38 48 (dále jen „Pořadatel“).
- Akce probíhá výhradně v internetovém obchodě dostupném na adrese https://alena-home.cz (dále jen „Obchod“).
- Akce platí od 1. srpna 2025 do 31. srpna 2025 včetně.
- Pravidla jsou k dispozici bezplatně na stránkách Obchodu způsobem umožňujícím jejich stažení, uložení a vytištění.
§ 2. Účastníci Akce
- Účastníkem Akce (dále jen „Zákazník“) může být:
a) spotřebitel ve smyslu čl. 221 občanského zákoníku, nebo
b) fyzická osoba podnikající, která uzavírá smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, přičemž z obsahu této smlouvy vyplývá, že pro ni nemá profesionální charakter (tzv. „podnikatel‑spotřebitel“). - Akce se vztahuje výhradně na maloobchodní objednávky (nevztahuje se na velkoobchodní nákupy ani další prodej).
§ 3. Pravidla Akce
- Akce spočívá v poskytnutí slevy na jeden (1) nejlevnější produkt v košíku v závislosti na počtu produktů v objednávce:
Počet produktů v košíku Výše slevy na nejlevnější produkt Konečná cena nejlevnějšího produktu* 2 30 % 70 % katalogové ceny 3 55 % 45 % katalogové ceny 4 80 % 20 % katalogové ceny 5 nebo více slevová částka 1,00 CZK brutto
*Katalogová cena je cena brutto (včetně DPH) platná v okamžiku zadání objednávky. - Sleva se počítá automaticky v košíku na základě brutto cen a je viditelná až ve fázi dokončení objednávky (souhrn košíku).
- Akce se vztahuje na všechny produkty dostupné v Obchodě.
- Produkty se mohou opakovat; podmínkou pro uplatnění slevy je pouze splnění kritéria počtu kusů v košíku.
- Na akci se nevztahují vzorky materiálů. V případě, že objednávka obsahuje vzorky materiálů, sleva bude uplatněna pouze na plnohodnotné produkty a hodnota objednávky může být Pořadatelem upravena na správnou částku.
- Akce nelze kombinovat s jinými slevami, slevovými kódy, kupony ani speciálními nabídkami, pokud pravidla zvláštní akce nestanoví jinak.
§ 4. Omezení a ověření
- V rámci jedné objednávky je sleva udělena pouze jednou – na jeden, nejlevnější produkt – bez ohledu na to, kolik produktů nad pět bylo do košíku přidáno.
- Pokud Zákazník zruší nebo vrátí část produktů a tím nesplňuje podmínky Akce, Pořadatel provede přepočet hodnoty objednávky a upraví částku vrácenou Zákazníkovi.
- V případě zjištění zneužití (např. opakované objednávky za účelem obejití bodu 1) může Pořadatel odmítnout poskytnutí slevy nebo Akci pro danou objednávku zrušit, o čemž informuje Zákazníka e‑mailem.
§ 5. Reklamace
-
Reklamace týkající se fungování Akce je možné podávat:
- e‑mailem na adresu: info@alena‑home.cz, nebo
- písemně na adresu sídla Pořadatele. -
Reklamace by měla obsahovat: jméno a příjmení (nebo název firmy), kontaktní údaje, číslo objednávky a popis podávané stížnosti.
-
Pořadatel vyřizuje reklamace do 14 pracovních dnů od jejich obdržení a odpověď poskytuje stejnou formou, jakou byla reklamace podána (pokud Zákazník neoznačí jinou preferovanou formu kontaktu).
§ 6. Změny pravidel a ukončení Akce
- Pořadatel si vyhrazuje právo změnit Pravidla ve zdůvodněných případech (např. změna právních předpisů, změna funkcionality Obchodu) a předčasně ukončit Akci v případě vyprodání zásob.
- Prováděné změny nebudou porušovat práva již získaná Zákazníky, kteří již objednávku zadali.
- O změnách Pravidel se informuje na stránkách Obchodu a vstupují v platnost okamžikem jejich zveřejnění, pokud Pořadatel neurčí jiné datum účinnosti.
§ 7. Závěrečná ustanovení
- V záležitostech neupravených těmito Pravidly se uplatňují platné předpisy polského práva, zejména občanský zákoník a zákon ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů.
- Účast v Akci znamená souhlas s těmito Pravidly.